Εισήγηση βόμβα από την επιτροπή Λιάκου - Τι ρόλο θα παίζουν οι επιδόσεις στο σχολείο - Πως θα γίνεται η εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
Η επιστροφή της τράπεζας θεμάτων, θα αποτελέσει μια από τις ριζικές αλλαγές που αναμένεται να φέρουν τα πάνω - κάτω στο Λύκειο.
Σύμφωνα με τα όσα εισηγείται προς το υπουργείο Παιδείας, ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνκού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος, οι προαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο θα διεξάγονται με θέματα τα οποία θα επιλέγονται από τράπεζα θεμάτων ενώ η εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ θα γίνεται με κριτήρια που θα καθορίζουν τα ίδια τα Ιδρύματα.
ομοιοτητες τεχνολογιας και επιστημης
χημεια β γυμν τετραδιο εργασιων
Όπως χρακτηριστικά αναφέρεται στο πόρισμα της Επιτροπής, ο κ. Λιάκος εισηγείται την επιστροφή του θεσμού της «τράπεζας θεμάτων» για τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου καθώς όπως αναφέρεται «τα θέματα των εξετάσεων της Α’ Λυκείου θα ορίζονται κατά ένα μέρος από τους διδάσκοντες και κατά ένα μέρος θα αντλούνται από τράπεζα θεμάτων».
όψιμος υπογοναδισμός
«Τα θέματα, αρχικά τουλάχιστον και ως μεταβατική φάση, θα ορίζονται από μία κεντρική επιτροπή εξετάσεων για όλη την Ελλάδα, για να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των αποτελεσμάτων. Στα επόμενα χρόνια θα είναι εφικτό να είναι διαφοροποιημένα για κάθε σχολείο ή περιφέρεια, με διασφάλιση φυσικά του αδιάβλητου και της στάθμισής τους. Αυτό θα γίνεται με χρήση κεντρικής τράπεζας θεμάτων και αλγορίθμου για την παραγωγή των διαγωνισμάτων. Η τράπεζα θεμάτων θα εμπλουτίζεται διαρκώς με θέματα που θα κατατίθενται από όλους τους διδάσκοντες στην Ελλάδα και θα είναι υπό την παρακολούθηση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, με τη βοήθεια κατάλληλου λογισμικού (ταξινόμηση κατά θέμα, συγγραφέα, δυσκολία, λέξεις κλειδιά, έλεγχο μοναδικότητας, έλεγχο πνευματικών δικαιωμάτων κλπ)» εξηγεί για το θέμα ο κ. Λιάκος στην πρότασή του.
Όπως είναι ήδη γνωστό, η Επιτροπή έχει προτείνει τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο.
Στην τελευταία τάξη του Λυκείου, μαθητές, μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων, θα λαμβάνουν το Εθνικό Απολυτήριο και στη συνέχεια θα αποφασίζουν αν επιθυμούν να συνεχίσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με όρους που θα βάζουν τα ΑΕΙ, με τη συνδρομή του υπουργείου Παιδείας.
Ειδικότερα, τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ θα προκηρύσσουν τις θέσεις για τους πρωτοετείς φοιτητές και στη συνέχεια θα είναι υποχρεωμένα για την επιλογή να στηρίζονται κατά 80% στο εθνικό απολυτήριο που απέκτησε κάθε υποψήφιος και κατά 20% σε προσόντα τα οποία θα καθορίζονται ανά τμήμα.
Το πόρισμα φέρεται να έχει πάρει το «πράσινο φως» από το υπουργείο Παιδείας και αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή μέσα στην επόμενη τριετία.
Οι σημαντικότερες αλλαγές που προβλέπει το πόρισμα είναι οι εξής:
* Το Λύκειο θα εκδίδει μόνο «εθνικό απολυτήριο» ή «πιστοποιητικό σπουδών». Δεν θα υπάρχει ούτε βαθμός πρόσβασης ούτε μηχανογραφικό.
* Για την εισαγωγή φοιτητών, ΑΕΙ και ΤΕΙ θα θέτουν κριτήρια ανά μαθήματα για το 20% της αξιολόγησης των υποψηφίων και το υπόλοιπο 80% θα προκύπτει από το «εθνικό απολυτήριο».
* Κάθε μαθητής θα παρακολουθεί συνολικά έξι μαθήματα, από τα οποία θα επιλέγει τα τέσσερα από τέσσερις κύκλους μαθημάτων και κάποια θα παρέχονται σε σε δύο επίπεδα (βασικό και υψηλό).
* Για την απόκτηση «εθνικού απολυτηρίου» θα απαιτείται συγγραφή δπλωματικής εργασίας στην τελευταία τάξη του Λυκείου, συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής αγωγής και σε προγράμματα Δημιουργικότητας, Εθελοντισμού και Κοινωνικής Προσφοράς.
* Πιστοποιητικό σπουδών θα παίρνουν όσοι μαθητές δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις υποχρεώσεις που προβλέπονται για το εθνικό απολυτήριο.
Σε αυτό θα πιστοποιείται τι ακριβώς έχει επιτύχει ο μαθητής ενώ θα αντιστοιχεί σε ορισμένο αριθμό Ακαδημαϊκών Πιστωτικών Μονάδων του ευρωπαϊκού συστήματος πιστοποίησης προσόντων. Έτσι, οι κάτοχοί του θα μπορούν ακόμη και να διεκδικήσουν την εισαγωγή σε κάποιο τριτοβάθμιο ίδρυμα, εφόσον ικανοποιούν τις προϋποθέσεις που θέτει, ενώ θα μπορούν να φοιτήσουν και σε ιδρύματα κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, σε επαγγελματικά ινστιτούτα κτλ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου